جراحی بواسیر

انواع بواسیرها معمولا به صورت خود به خود و بدون نیاز به درمان خاصی بعد از گذشت یک الی دو هفته درمان می شوند. اما اگر در این مدت درمان نشدند و علائم بواسیر در فرد ادامه داشت تحت نظر پزشک متخصص نیاز به جراحی بواسیر دارند. دقت کنید که در هر درمانی اعم از درمان دارویی یا درمان جراحی احتمال برگشت بیماری بواسیر وجود دارد، مگر اینکه در سبک زندگی و رژیم غذایی خود تغییراتی بدهید. ورزش منظم را از یاد نبرید و اگر وزن تان زیاد است سعی کنید آن را کم کنید و به اجابت مزاج منظم را در برنامه خود قرار دهید.

روش های جراحی بواسیر

جراحی و برش بواسیر: اگر بواسیر به حالت مزمنی رسیده باشد از این روش استفاده می کنند و بهترین روش برای درمان بواسیر این روش است. بعد از عمل، بیمار درد زیادی را تحمل می کند و بهبودی کامل معمولا ۲ تا ۴ هفته طول می کشد. این روش برای بیمارانی توصیه می شود که دارای بواسیر خارجی هستند و لخته خونی در آنها در مدت 1 الی ۳ روز ایجاد می شود.

روش داپلر: این روش تهاجمی است و با کمک داپلر فراصوتی ناحیه ریزش درونی خون سرخرگی را تعیین می کند و آنها را به هم وصل کرده و بافت پرولابه شده را بخیه می زند و آن را به حالت طبیعی برمی گرداند. احتمال عوراض و عود بواسیر در این روش نسبت به روش هموروئیدکتومی کمتر است.

روش هموروئیدکتومی: در این روش ناحیه بواسیر برش داده می شود و اجازه می دهد تا بقیه بافت بواسیر به حالت طبیعی خود برگردد. این روش درد کمی دارد و به نسبت روش برش بواسیر زودتر التیام می یابد ولی احتمال عود علائم بواسیر بیشتر است و برای بیمارانی که به بواسیر درجه ۲ یا ۳ مبتلا هستند توصیه می گردد.

بعد از جراحی 1 تا 2 روز باید بستری باشید و حداقل ده روز باید محل جراحی را هر روز به مدت سه الی چهار مرتبه و هر دفعه به مدت 15 دقیقه با آب ولرم شستشو دهید. این کار را باید بعد از هر دفعه دفع مدفوع انجام دهید. بعد از یک تا دو روز بعد از عمل نیز می توانید حمام کنید.

بعد از جراحی بواسیر محل عمل با بخیه دوخته می شود که نخ بخیه جذب پذیر است و نیازی به بیرون آوردن آن نمی باشد. پزشک شما برای تسکین درد تان مسکن و آنتی بیوتیک تجویز می کند. توجه کنید که بدون تجویز پزشک دارویی مصرف نکنید. در صورتی که بعد از عمل جراحی هر یک از علائم بواسیر مانند: درد شدید، خونریزی، تب و عرق کردن را در خودتان مشاهده کردید هر چه زودتر با پزشک معالج خود تماس بگیرید.

همین الان تماس بگیرید.