درمان کیست مویی با لیزر را می توان یک روش کم درد و کم هزینه برای حل کردن مشکل کیست مویی تلقی کرد. هزینه عمل جراحی کیست مویی با لیزر در مقایسه با مزایای آن نا چیز تلقی می شود. لیزر کیست مویی مزایای زیادی دارد از جمله اینکه قرار نیست یک ماه از کار و زندگی بیافتید! درمان کیست مویی با لیزر یک عمل جراحی کم تهاجمی است که به طور مشابه با روش‌ های سنتی سینوس پیلونیدال یا کیست مویی شروع می‌ شود. اول، تیم پزشکی این ناحیه را بی حس می کند و بیهوشی عمومی فراهم می‌ شود تا بیمار در طول روند عمل راحت باشد. سپس دکتر موها را از کیست جدا می‌ کند. در این روش اگر نیاز به باز کردن بیش از یک ناحیه باشد، هر کدام از آن‌ ها تمیز می‌ شوند. ​

به جای عمل جراحی درمان کیست مویی با لیزر

لیزر امروزه در خدمت علم پزشکی است. قبل از درمان کیست مویی به روش لیزر باید بدانید که: یک کیست مویی آلوده می‌ تواند شدیدا دردناک و باعث ناراحتی شدید در طول فعالیت‌ های روزمره شود. جراحی می‌ تواند این مشکل را حل کند، اما اگر کیست برگردد، باید دوباره درمان شود.

درمان کیست مویی با لیزر خیلی سریع انجام می شود.

مزایای جراحی کیست مویی با لیزر

ما می دانیم که شما نمی‌ خواهید بیش از یک‌ بار به جراحی سینوس پیلونیدال یا همان کیست مویی بروید، بنابراین شما را تشویق می‌ کنیم که یک روش درمانی با میزان موفقیت ثابت را انتخاب کنید، مانند سوزاندن کیست مویی با اشعه لیزر از آنجا که میزان موفقیت درمان کیست مویی با لیزر بالا است، با انتخاب این روش درمانی که کمترین حالت تهاجمی را دارد، دلایل خوب امیدبخشی در دست است که این جراحی تنها روشی است که شما به آن نیاز دارید.

هزینه درمان کیست مویی با لیزر به صرفه است

درمان کیست مویی با لیزر چگونه انجام می شود؟

جراحی لیزری یا درمان کیست مویی با لیزر یک درمان نسبتا سریع و موثر برای کیست‌ های پایلونیدال و کیست مویی است. این کیست‌ ها در نزدیکی قله کوکسیکس قرار گرفته‌ اند، و همچنین این کیست‌ ها در کنار موهای زائد و عفونت های بیمارزا رشد می کنند. هدف جراحی تمیز کردن ناحیه آلوده و برداشتن حفره است تا عفونت تکرار نشود. با یک ابزار تیز ممکن است برای حذف حفره سینوس پیلونیدال یا کیست مویی از بدن استفاده شود. هنگامی که این مرحله انجام می‌ شود، زخم قبل از شروع عمل، خارج و ترمیم می‌ شود. در برخی از جراحی‌ های لیزری برای کیست‌ های پایلونیدال عمل جراحی انجام نمی‌ شود. درمان با لیزر به تنهایی در درمان این بیماری استفاده می‌ شود. ​

هزینه جراحی کیست مویی با لیزر

آیا کیست مویی با لیزر درمان می شود؟

قیمت این روش به عواملی مانند شدت بیماری, میزان نشانه های کیست مویی و مقدار عفونی شدن کیست ها بستگی دارد.

نکته قابل توجه در این روش این است که لیزر کیست مویی متدی قطعی و کاملا غیر تهاجمی برای درمان کیست مویی است. اگر این نکته را مد نظر داشته باشید روش لیزر درمانی نسبت به سایر روش های درمانی, به صرفه ترین راه درمان هم خواهد بود.

هزینه عمل کیست مویی با لیزر چقدر است؟

هزینه درمان کیست مویی با لیزر بین 1/5 تا سه میلیون تومان است این در حالی است که بعضی از کلینیک ها برای بازاریابی قیمت کمتری را ارائه می کنند و بعد هزینه های مراحعات بعدی را جداگانه حساب می کنند. شما در کلینیک سامان فقط یک بار هزینه پرداخت می کنید.

آیا کیست مویی با لیزر درمان می شود؟

بله کیست مویی با لیزر درمان می شود و میزان موفقیت درمان کیست مویی با لیزر بسیار بالا است، با انتخاب این روش درمانی که کمترین حالت تهاجمی را دارد، دلایل خوب امیدبخشی در دست است که این جراحی تنها روشی است که شما به آن نیاز دارید. کیست مویی با لیزر یک درمان نسبتا سریع و موثر برای کیست‌ های پایلونیدال و کیست مویی است. این روش درمانی زمانی از شما نمی گیرد و از اول تا آخر عمل سر جمع یک ربع طول می کشد و با لیزر کیست ها برداشته و بسته می شود و کیست مویی آلوده کاملا حذف می شود.

آیا درمان کیست مویی با لیزر فقط یک جلسه است؟

بلی درمان اصلی فقط یک جلسه است ولی برای پانسمان چندین نوبت باید مراجعه کنید.

من خانم هستم و مشکل کیست مویی دارم منتها معذبم چه کنم؟

نگران نباشید در کلینیک سامان خانم ها توسط خانم دکتر معاینه و درمان می شوند تا با خیال راحت به مداوای خودشان رسیدگی کنند.

درمان کیست مویی روش مختلفی دارد: از درمان کیست مویی با نمک و درمان قطعی کیست موئی, درمان بدون درد کیست مویی گرفته تا روش جراحی کیست مویی که روشی متداول هست. ما همه این مراحل را به شما نشان می دهیم:  درمان کیست مویی موثر با می تواند، عفونت و کیست های ایجاد شده در ناحیه انتهای ستون فقرات تا انتهای مقعد را التیام بخشد و درد و علائم ناخوشایند کیست مویی را از بین ببرد. درمان کیست مویی دکتر ضیایی+درمان کیست مویی دکتر خیر اندیش+درمان کیست مویی تبریزیان

روش جراحی برای درمان کیست مویی

روش جراحی برای درمان کیست مویی یکی از روش های قطعی کیست مویی است که حالتی تهاجمی دارد و با توجه به شدت بیماری با روش های مختلفی انجام می شود. این روش ها با درد و عوارض درمانی همراه است و برای بهبودی کامل نیاز به رعایت مراقبت های بعد از عمل می باشد.

روش جراحی در بیمارستان یا کلینیک تحت بیهوشی موضعی یا بیهوشی عمومی انجام می شود.

درمان کیست مویی دکتر ضیایی,درمان کیست مویی دکتر خیر اندیش - ودرمان کیست مویی تبریزیان روش‌ های جراحی برای درمان کیست مویی شامل موارد زیر است:

درمان قطعی کیست مویی با روش برش و تخلیه کامل کیست:

در این روش برای درمان آبسه‌‌ های حاد و اورژانسی است و یک برش عریض در خط وسط آبسه ایجاد می شود. بعد همه کیست به صورت کامل تخلیه و پانسمان می شود و در یک ماه جای زخم به صورت کامل بهبود می یابد. نیازی به بستری شدن ندارید و در همان روز عمل می توانید از بیمارستان یا کلینیک ترخیص شوید. فقط باید برای پیشگیری از عفونت و زخم شدن دوباره ناحیه عمل شده، هر روز از گاز پانسمان بر روی زخم استفاده کنید.

درمان کیست مویی با برداشتن و باز گذاشتن زخم:

درمان قطعی کیست مویی بدون درد در این روش کیست و بخشی از ناحیه اطراف آن برش داده می شود و کیست به صورت کامل برداشته می شود. اما زخم پانسمان نمی شود و به صورت باز گذاشته می شود تا با گذشت زمان ترمیم و خود به خود بسته شود. شما نیاز به پانسمان روزانه برای چند هفته دارید تا جای زخم به صورت کامل التیام یابد. در یان روش تمامی بافت های آلوده بیرون آورده می شود و احتمال بازگشت کیست به صفر می رسد. باز بودن زخم کمک می کند تا عفونت، چرک و ترشح های آلوده از محل زخم بیرون بیایند.

درمان کیست مویی با برداشتن و بستن زخم:

در این روش کیست و ناحیه اطراف آن به صورت بیضی شکل برش داده می شود و کیست و اطراف آن را بیرون می آورند. بعد دو سمت برش داده شده را با نخ بخیه می زنند. این روش زمان بهبودی سریع تری دارد اما در برخی اوقات زخم و بخیه ها خود به خود باز می شوند و باعث احتمال بازگشت کیست و عفونت بعد از عمل می شود. استفاده از آنتی بیوتیک قبل از عمل می‌ تواند احتمال بازگشت و عفونی شدن زخم بعد از عمل را کمتر کند.

اگر ناحیه عمل شده عفونت کند مجبور خواهند شد دوباره زخم را باز کنند و ترشح های آلوده را بیرون بیاورند پس زمان بهبودی هم طولانی تر خواهد شد.

البته این روش اگر به صورت درست و دقیق و بدون مشکل انجام شود می تواند رضایت بیمارها را از بابت زیبایی به همراه داشته باشد.

درمان کیست مویی با روش جراحی پلاستیک:

این روش برای کم کردن احتمال بازگشت کیست مویی و باز شدن زخم انجام می شود و با کمک جراحی پلاستیک و انواع تکنیک های ترمیمی با فلپ، منطقه عمل پوشش داده می شود. در این روش نیاز به بستری شدن یک هفته ای دارید اما زمان بهبودی سریعتر است. با این روش میزان گودی بین دو عضله‌ سرینی، میزان کشش بر روی زخم کاهس می یابد.

مراقبت بعد از عمل جراحی درمان کیست مویی

بعد از عمل جراحی کیست مویی لازم است که مراقبت های ویژه ای را از ناحیه عمل شده انجام دهید. برای اینکه در این باره اطلاعات کاملی به دست بیاورید می توانید مطلب مراقبت های بعد از عمل کیست مویی را بخوانید. ما در اینجا به صورت خلاصه به این مراقبت ها اشاره می کنیم.

• استفاده از مسکن ها و آرام کننده های ضددرد
  • استراحت در منزل و انجام ندادن فعالیت های سنگین
  • عوض کردن پانسمان
  • حالت درست نشستن
  • استفاده از توالت فرنگی
  • حمام کردن
  • شستن ناحیه زخم با آب ساده
  • خشک کردن زخم با یک پارچه نرم به آرامی
  • پوشیدن لباس گشاد
  • استفاده از یک رژیم غذایی پر از فیبر
  • خودداری از ورزش و فعالیت بدنی
  • مراجعه به پزشک

در صورت دیدن و احساس هر یک از نشانه های زیر که علامتی از عفونت است و از عارضه های بعد از عمل کیست مویی است، باید سریعاً پزشک خود را باخبر کنید:

• درد بسیار
  • قرمزی و التهاب پوست
  • درجه حرارت ۳۸ یا بیشتر
  • حس کردن گرما در ناحیه زخم
  • بیرون آمدن ترشحات خون‌ آبه‌ ای از زخم
  • بوی بد و اذیت کننده از ناحیه زخم

احتمالا تعجب خواهید کرد که بدانید نمک یکی از روش های درمانی خانگی است. نمک می‌ تواند به عنوان یکی از داروهای خانگی اثرگذار کیست مویی مصرف شود. نمک دارای خاصیت های درمانی گوناگونی در کمک به حذف مایع زائدی است که در لایه‌ های پوست ذخیره شده است. همچنین نمک به کم کردن تورم ناشی از کیست مویی کمک می‌ کند. برای درمان کیست پیلونیدال شخص می‌ تواند از یک وان آرامش‌ بخش و گرم پر شده از آب نمک یا آب‌ گرم های شور طبیعی استفاده کند. اشخاصی که مبتلا به کیست مویی هستند می توانند هر روز از وان آب گرم که در آن از نمک طبیعی دریا استفاده شده است و خاصیت های زیادی دارد استفاده کنند. نمک طبیعی با کم کردن مقدار التهاب ها و همینطور خاصیت های ضد باکتریایی و کم کردن مقدار مایعات زائد ذخیره شده در پوست نقش پراهمیتی در درمان و مداوای این بیماری دارد. یک تشت یا وان را پر از آب گرم کنید و 2 فنجان نمک در آن بریزید. دو بار در روز و به مدت نیم ساعت در این آب بنشینید. آب نمک به میزان قابل توجهی التهاب و درد ناحیه را کاهش می دهد.

منیزیم و سولفات موجود در نمک نیز سم های موجود در کیست مویی را بیرون می کشند و کیست را کوچک می کنند.

در کنار این درمان و سایر درمان ها مثل درمان با لیزر یا جراحی، مراقب باشید که طولانی مدت در جای ثابت ننشینید و به طور منظم در محل کار یا منزل از جای خود بلند شده و کمی راه بروید. نمک به عنوان یکی از موثرترین درمان‌های خانگی برای کیست های مویی می‌تواند معجزه کند. نمک خاصیت های زیادی برای سلامتی دارد و به از بین بردن مایعات اضافی که در لایه‌ پوست جمع شده‌ است کمک می‌ کند. از این گذشته به منظور کم کردن سوزش و التهاب ناشی از کیست‌ های پیلونیدال نیز مفید است. برای درمان موثر کیست های پیلونیدال می‌ توانید یک حمام گرم پر از نمک اسطوخودوس یا هر نوع نمکی که در اختیارتان است، آماده کنید. البته توجه داشته باشید که این روش درمانی نیاز به تایید و نظارت پزشک دارد و مطالب کلینیک سامان فقط جنبه اصلاع رسانی دارند. پس شما همه موارد درمانی خانگی و گیاهی کیست مویی را حتما با پزشک خودتان در میان بگذارید و شاید وی راه حل ساده تر و بهتری را برای شما توصیه کند.

Review Date
Reviewed Item
درمان کیست مویی | درمان کیست مویی با لیزر | هزینه درمان کیست مویی
Author Rating
51star1star1star1star1star

بدون دیدگاه، دیدگاه خود را در زیر اضافه کنید!

افزودن دیدگاه