همه چیز درباره خطرات لیفتینگ سینه

مثل بقیه انواع جراحی‌ ها، جراحی لیفتینگ سینه نیز خطرات بالقوه و نتایج نامطلوبی را به همراه دارد. در اینجا اطلاعاتی در مورد برخی از رایج‌ ترین خطرات جراحی لیفت سینه و برداشتن سینه ارائه می دهیم تا بتوانید تصمیم بگیرید که آیا این روش برای شما خوب است یا نه. اگرچه این روش نسبتا روشی ایمن است که می‌ تواند ظاهر سینه‌ های شما را بهبود بخشد، خطرات خاصی در جراحی بلیفت سینه وجود دارد. وقتی یک افزایش در رویه لیفت سینه ها گنجانده می‌ شود، ایمپلنت ها ریسک‌ های اضافی را ایجاد می‌ کنند. مهم است که این خطرات جراحی لیفت سینه را در هنگام تصمیم‌ گیری برای انجام جراحی مدنظر داشته باشید.

عفونت

عفونت یک نگرانی پس از هر نوع عمل جراحی است و یکی از شایع‌ ترین عوارض لیفتینگ سینه است. علائم معمولا در یک تا شش هفته بعد از جراحی ظاهر می‌ شوند و ممکن است شامل تورم شدید و درد، قرمزی، تخلیه، بوی بد و تب باشد. ​

شایع‌ ترین عفونت، استافیلوکوک است که می‌ تواند با مصرف آنتی‌ بیوتیک‌ ها به راحتی درمان شود. با این حال، استافیلوکوکوس اورئوس مقاوم به متی سیلین (MRSA) یک عفونت نادر است که در برابر اغلب انواع آنتی‌ بیوتیک‌ ها مقاوم است. درمان MRSA ممکن است نیاز به بستری شدن طولانی‌ مدت داشته باشد، در مدت بستری شدن مراقبت های ویژه برای اطمینان از گسترش عفونت انجام می شود. درمان ممکن است شامل تخلیه زخم، مصرف داروهای آنتی‌ بیوتیک یا آنتی‌ بیوتیک تزریقی و استفاده از پماد باشد.

هماتوم

هماتوم یک تجمع خون است که می‌ تواند در زیر یک برش به دام بیفتد. آن‌ ها می‌ توانند باعث درد، عفونت و تشکیل بافت اسکار شوند و ممکن است فقط پس از جراحی یا در حین فرآیند بازیابی پستان ظاهر شوند. وقتی کوچک هستند، جذب بدن می‌ شوند، اما هماتوم بزرگ‌تر باید از طریق جراحی حذف شود. چون آن‌ ها خونرسانی خون به پوست را مختل می‌ کنند، هماتوم بزرگ اگر درمان نشود، می‌ تواند منجر به مرگ پوست و بافت نوک پستان و سینه شود. ​

حساسیت به بیهوشی

بیهوشی عمومی معمولا در طول جراحی لیفت سینه استفاده می‌ شود و از طریق مایع تزریقی یا گاز استنشاقی انجام می‌ شود. ریسک شما برای عوارض بیهوشی به نوع مواد مورد استفاده، سلامتی و سن شما بستگی دارد. واکنش‌های نامساعد به بیهوشی در افراد سالم غیرمعمول است اما می‌ تواند یکی از جدی‌ ترین عوارض لیفتنیگ سینه به ویژه برای آن‌ هایی که شرایط پزشکی دارند، باشد. ​

واکنش‌ های آلرژیک به بیهوشی می‌ تواند باعث تهوع و استفراغ، سردرد، گلودرد و لرز شود. همچنین برخی بیماران ممکن است در مقایسه با بازگشت طبیعی به عملکرد کامل ذهنی نیز دچار مشکل شوند. واکنش‌ های جدی به بیهوشی شامل حمله قلبی، سکته و در برخی موارد مرگ است. یک بیماری نادر اما گاهی کشنده، به نام هیپرترمی بدخیم می‌ تواند توسط چند داروی بیهوشی عمومی ایجاد شود که منجر به افزایش دمای بالقوه کشنده در بدن می‌ شود. ​

اسکار و زخم غیرعادی

برای چند ماه اول پس از جراحی، اسکارهای لیفت سینه بسیار قابل‌ توجه خواهند بود. بیشتر این زخم‌ ها طی چند ماه محو می‌ شوند. در حالی که هر تلاشی توسط جراح شما برای کاهش ظاهر زخم‌ ها انجام شود، اسکارهای لیفت سینه می‌ تواند به عوارض نامطلوبی تبدیل شود. ​

کلویید، اسکارهای ضخیم، قارچی شکل، که از محل برش فراتر می‌ رود، ممکن است به دلیل روند التیام سریع باشد. مشابه کلویید، اسکار قرمز و بزرگ نیز ممکن است شکل بگیرد اما از برش خارج نخواهد شد. همچنین خطر بخش‌ هایی از پستان به دلیل تشکیل بافت غیر طبیعی، نیز وجود دارد. هماتوم می‌ تواند خطر تشکیل بافت اسکار را افزایش دهد و انواع خاصی از عفونت می‌ تواند منجر به ایجاد اسکارهای غیر طبیعی شود. ​

در برخی موارد، جراحی اضافی ممکن است برای بهبود ظاهر این زخم‌ ها مورد نیاز باشد. با این حال تزریق کور، لیزر درمانی یا لیفت سینه با لیزر، و کرم ضد عفونی‌ کننده موضعی نیز ممکن است در کاهش ظاهر زخم‌ های غیر طبیعی موثر باشند. استفاده از ورقه‌ های سیلیکونی نیز ممکن است خطر تشکیل اسکار در هنگام بازیافت را کاهش دهد. ​

عوارض لیفت سینه

عدم تقارن

از آنجا که هر بیمار به طور متفاوت درمان می‌ شود، برخی زنان تفاوت‌ های کوچکی در اندازه یا شکل سینه‌ های خود را پس از جراحی لیفتینگ سینه تجربه می‌ کنند. عدم تقارن سینه یکی از شایع‌ ترین خطرات عمل جراحی لیفتینگ سینه و در اکثر موارد کوچک است. با این حال اگر عدم تقارن افراطی باشد، می‌ تواند به وسیله یک جراحی دیگر بازبینی شود. ​

تغییر یافتن احساسات

از دست دادن حساسیت در پستان یا سینه (اطراف نوک پستان) یک اثر جانبی نرمال پس از جراحی است و معمولا موقتی است. در برخی موارد، زنان ممکن است حساسیت بیشتری را تجربه کنند که معمولا خطر موقتی جراحی لیفت سینه است. در حین جراحی، اعصاب که باعث ایجاد حس بویایی می‌ شود، قطع می‌ شود و ممکن است چندین ماه طول بکشد تا این اعصاب دوباره به حالت عادی بازگردد. ​

تغییر در حس نوک پستان یکی از خطرات طبیعی جراحی لیفت سینه است. با این حال، در موارد نادر، کاهش احساس می‌ تواند دائمی باشد. هنگامی که نوک پستان در حین جراحی جابجا می شود، خطر بیشتری برای کاهش احساسات دائمی وجود دارد. ​

مشکل در شیردهی

مدتهاست که تصور می شود تداخل با شیردهی یکی از خطرات جراحی لیفت سینه است. با این حال، چون غدد شیرده در طول فرآیند از نوک پستان جدا نمی‌ شوند، شیردهی معمولا تحت‌ تاثیر قرار نمی‌ گیرد. مراقبت بیشتر به منظور حفظ مجاری شیرده در حین بازسازی پستان انجام می شود و این مورد نادر است. ​

لیفت سینه با تقویت ​

علاوه بر خطرات معمول جراحی لیفت سینه و پستان، بیمارانی که اقدام به لیفت سینه با تقویت آنها می کنند باید از خطراتی که همراه با ایمپلنت های پستان هستند آگاه شوند.

ایمپلنت ها می‌ توانند حرکت کنند و یا موج بزنند و نتایج نامطلوبی به همراه داشته باشند و یا به سختی به عنوان منقبض کننده کپسولی شناخته شوند.

پارگی پستان ممکن است باعث بروز مشکلات بهداشتی شود و نتایج ماموگرافی ممکن است تحت‌ تاثیر ایمپلنت ها به خصوص زمانی که در بالای عضله هستند، قرار گیرد. در برخی از گزارش ها آمده که احتمال مشکل در شیردهی نیز وجود دارد.