درمان بواسیر با لیزر

خانه » نشیمنگاه » بواسیر » درمان بواسیر » درمان بواسیر با لیزر
درمان بواسیر با لیزر 2018-11-12T09:41:18+00:00

درمان بواسیر با لیزر توسط کلینیک سامان در کمترین زمان و با هیچ درد و عارضه ای انجام می شود. در کلینیک سامان عمل بواسیر با لیزر کمتر از نیم ساعت طول می کشد و بدون درد است. ۱۵ درصد بیماران مبتلا به بواسیر از زمان مراجعه به کلینیک یا پزشک متخصص نیاز به برداشتن بواسیر با لیزر دارند.

چگونگی درمان بواسیر با لیزر

بواسیر گشادی رگ های مقعد است و مانند توده‌ های غیرطبیعی ای ظاهر می شود که دارای سه علامت رایج درد، خونریزی و یا حملات مکرر التهابی و پرولاپس است. علائم بواسیر در کسانی که به آن مبتلا شده اند یکسان نیست، برخی از آنها با درد کم و برخی دیگر با دردهای غیرقابل تحملی همراه هستند. بواسیرها در هر مرحله ای نیاز به کمک پزشکی دارند تا به مرحله پیشرفته کشیده نشوند.

امروزه از روش‌ های لیزری برای درمان مراحل مختلف بواسیر استفاده می کنند که ۸۵ درصد بیماران بواسیر در کمتر از پنج دقیقه درمان می شوند و به سر زندگی خود برمی گردند. درمان با لیزر شامل هیچ گونه برش یا برداشتن بافت نیست، بلکه فقط با استفاده از سطح لیزر یا سوزاندن همراه است. برای درک چگونگی درمان بهتر است بدانید که درمان با لیزر بهترین پیشرفتی است که در درمان بواسیر در دهه گذشته رخ داده است. آسان، بدون درد، سریع و بسیار موثر و با نتایج دایمی است، همه بیماران می‌ توانند در همان روز درمان بواسیر به کار و فعالیت‌ های روزمره عادی خود بازگردند.

۱۵ درصد بیماران مبتلا به بواسیر از زمان مراجعه به کلینیک یا پزشک متخصص نیاز به برداشتن بواسیر با لیزر دارند. پس از درمان بیمار، پرستار چند دستورالعمل ساده را به بیمار می دهد و یک نسخه برای چند دارو و یک قرار ملاقات پس از آن را تنظیم می کند.

روش درمان بواسیر با لیزر

چرا درمان بواسیر به روش لیزر روش بهتری به نظر می رسد؟

1. در اغلب موارد در ۱۰ دقیقه یا کم‌ تر درمان کامل می‌ شود و بیمار بلافاصله پس از درمان بواسیر می تواند مرخص شود.
  2. در کلینیک یا در بیمارستان برای بیهوشی از بی‌ حسی موضعی ساده با آرام‌ بخشی ملایم استفاده می شود و این مورد نیز عارضه ای به دنبال ندارد.
  3. هیچ دردی در طول بهبودی پس از درمان بواسیر با لیزر وجود ندارد، بعد از درمان لیزر بر روی افرادی که بواسیر آنها به مرحله پیشرفته بواسیر رسیده است ممکن است درد خفیفی در مدت حرکت روده احساس شود.
  4. شیوع عوارض درمان بیماری بواسیر با متد لیزری بعد از عمل (عفونت، خونریزی، تنگی، بی‌اختیاری رکتال) کمتر از جراحی معمولی است.
  5. هیچ بخیه و پانسمانی استفاده نمی‌ شود و هیچ نوع ماده دردناک سنتی برای بعد از جراحی استفاده نمی‌ شود.
  6. لیزر تمام عصب‌ های ناحیه موردنظر را به صورت کامل می سوزاند، بنابراین هیچ دردی در محل درمان احساس نمی شود.

عوارض درمان بواسیر با لیزر

عوارض این روش به صورت دقیق شناخته شده نیست. همه بیمارانی که با روش لیزر درمان شده اند، بعد از عمل به راحتی مدفوع یا گاز معده خود را کنترل کرده اند و مشکل انقباض عضلات رحم نیز بعد از درمان گزارش نشده است. همچنین هیچ عفونتی نیز بعد از درمان بواسیر با لیزر گزارش نشده است. همه کسانی که بواسیر خود را با لیزر درمان کرده اند نیازی به درمان دوباره و بستری شدن نداشته اند.

کلینیک سامان مرکز بزرگ درمان بواسیر با لیزر در تهران

فیلم درمان هموروئید با لیزر

شما در این فیلم ها می توانید به صورت تصویری با نحوه درمان انواع بواسیر با لیزر آشنا شوید.

امکانات کلینیک درمان بواسیر با لیزر

کلینیک سامان دارای همه امکانات تخصصی برای درمان با این روش است. شما در کلینیک سامان می توانید بهترین درمان و تسکین بواسیر را با بهترین متخصصان این کار پیدا کنید. متخصصانی که برای سالها در این زمینه تخصص و مهارت دارند. از امکانات یک کلینیکی که درمان بواسیر انجام می دهد می توان به داشتن دستگاه پیشرفته و گران قیمت لیزر, دکتر مجرب, کادر پزشکی کارکشته و… اشاره کرد.

آیا بواسیر با لیزر درمان می شود؟

بله بواسیر کاملا با لیزر درمان می شود و هیچ درد و عارضه ای ندارد. همچنین آسان ترین و سریعترین درمانی است که برای بواسیر وجود دارد. درمان بواسیر با لیزر به صورت سرپایی و بدون درد است و نیازی به بستری شدن ندارید. در همان روزی که درمان کرده اید می توانید به سر کار و فعالیت های روزمره خود برگردید.

مزایای درمان بواسیر با روش لیزری

• در عرض چند دقیقه با بی‌ حسی موضعی و بدون درد درمان می‌ شود.
  • هیچ بخیه سفت و محکمی در کار نیست و بعد از عمل نیز از این بابت ناحیه درمان شده دردی را احساس نمی کند.
  • بهبودی در این روش بسیار سریعتر است و نسبت به درمان جراحی عوارض کمی دارد.
  • بیمار مجبور به بستری شدن نیست و بلافاصله بعد از درمان می تواند به سر کار و فعالیت های روزمره عادی خود برگردد.

درمان بیماری بواسیر خارجی با لیزر

یکی از بواسیرها، بواسیر خارجی است که بخشی از بواسیر توسط پوست مقعد پوشانده می‌ شود، در حالی که در بواسیر داخلی مخاط در درون مقعد ایجاد می شود. در بواسیر خارجی این مخاط به خارج از کانال مقعد کشیده می شوند و می‌ توانند در اندازه های متفاوت ظاهر شوند. برخی از آنها به قدری بزرگ هستند که کاملا دور مقعد را احاطه می‌ کنند. آنها پس از بارداری رایج هستند و نیاز به درمان لیزری دارند. زیرا آنها یک تحریک‌ کننده مداوم هستند و باعث خارش و سختی در پاکسازی ناحیه مقعد می‌ شوند. گذشته از آنها، آنها حالتی ناخوشایند و خجالت‌ آور دارند. ​

درمان بواسیر با لیزر

ر

روش درمان بواسیر با لیزر

پرتو لیزر با عبور جریان الکتریکی قوی از یک لوله آب‌ بندی شده حاوی یکی از چندین گازها ایجاد می‌ شود. در لیزر از دی‌ اکسید کربن (CO۲) استفاده می‌ شود. جریان الکتریکی، دی‌ اکسید کربن را به واکنش در می آورد تا یک پرتو باریک نور تولید کند. برای اینکه جراح بتواند پرتو لیزر را مشاهده کند: اشعه لیزر از یک سری آینه عبور می‌ کند که جراح از آن استفاده می‌ کند. ​

متاسفانه بسیاری از بیماران (و حتی بسیاری از پزشکان) با پیشرفت‌ های مهم درمان بواسیر با لیزر آشنا نیستند، به همین خاطر بسیاری از آنها ترس و دردهای بعد از درمان با لیزر را به بیمار القا می کنند در حالی که درمان با لیزر هیچ درد و ترسی ندارد. شما باید با یک متخصص در این باره مشورت کنید تا از نتیجه ای درمان خود شگفت زده شوید.

هزینه درمان بواسیر با لیزر

برای درمان بواسیر با لیزر نمی توان هزینه معین و مشخصی را اعلام کرد، دکتر و پزشک متخصص بیمارهای مقعدی نوع بواسیر را بررسی و معاینه می کند و بر اساس میزان رشد و وضعیت بیماری هزینه درمان بواسیر با لیزر را تعیین می کند.

مسئله خیلی مهم در باره هزینه فقط مبلغ پرداختی نیست و شامل عوامل زیادی است که این عوامل هزینه واقعی درمان را مشخص می کند. این عوامل را می توان به صورت زیر بیان کرد.

1.  صرفه جویی در وقت و زمان بیمار در جراحی با لیزر در اولویت است و بیمار بر عكس جراحی سنتی مجبور نیست پروسه های عجیب و غریب بیمارستانی را طی کند. درباره لیزر هیچ کدام از پروسه های جراحی سنتی وجود ندارد و وقت و هزینه ای از این بابت از بیمار گرفته نمی شود. بعد از درمان نیز بیمار مجبور به بستری شدن و استراحت در منزل نیز نیست. این عامل می تواند هزینه درمانی را نسبت به جراحی سنتی در مرحله کمتری قرار بدهد.
  2.  كمتر بودن درد و خونریزی مقعدی در عمل با لیزر در مقایسه با روش جراحی سنتی عامل دیگری است که بر روی هزینه درمان بواسیر با لیزر نیز تاثیر می گذارد.
  3.  در جراحی سنتی نیاز به بیهوشی عمومی یا نخاعی است که این مورد و هزینه های آن نیز در روش درمان با لیزر حذف می شود.

بیماران به خاطر داشته باشند:

در بسیاری از بیمارها تا هنگامی که بیمار معاینه نشود نمی توان بیماری را به صورت درست تشخیص داد و روش درمانی موثری را برای آن تجویز نمود. بنابراین از قبل نمی توان درباره هزینه درمانی بواسیر با لیزر اظهار نظر قاطعی کرد. زیرا در برخی موافع علائم بیماری در افراد مختلف متفاوت است و هر بیماری نیاز به درمان خاصی دارد که بنابر آن هزینه درمانی نیز محاسبه می شود.

درمان بواسیر با لیزر بهتر است یا جراحی؟

مسلما درمان بواسیر با لیزر بهتر است. زیرا این روش درمانی بواسیر به صورت سرپایی در کلینیک یا مطب پزشک و با کمک بی حسی موضعی انجام می شود و نیازی به بیهوشی عمومی ندارد

بیمار بعد از درمان نیازی به بستری شدن و استراحت مطلق ندارد و بیمار می تواند بلافاصله بعد از درمان می تواند به سر کار و فعالیت های روزمره عادی خود برگردد. این روش درمانی بدون درد و خونریزی بوده و نیاز به پانسمان یا همان تامپون ندارد. این روش درمانی در کمتر از یک ساعت انجام می شود.

Rating: 4.0/5. From 4 votes.
Please wait...