web
counter
درمان بواسیر با لیزر | لیزر بواسیر در تهران کمتر از 15 دقیقه با ضمانت کتبی | کلینیک سامان

تلفن مشاوره و ویزیت : 952-27-227 - 021

درمان بواسیر با لیزر کلینیک سامان

درمان بواسیر با لیزر در کمترین زمان و با هیچ درد و عارضه ای انجام می شود. در کلینیک سامان عمل بواسیر با لیزر کمتر از نیم ساعت طول می کشد و بدون درد است. ۱۵ درصد بیماران مبتلا به بواسیر از زمان مراجعه به کلینیک یا پزشک متخصص نیاز به برداشتن بواسیر با لیزر دارند.

چگونگی درمان بواسیر با لیزر

بواسیر گشادی رگ های مقعد است و مانند توده‌های غیر طبیعی هستند که باعث سه علامت شایع درد، خونریزی و یا حملات مکرر التهابی و پرولاپس می‌شوند. بواسیر در این بیماران یکسان نیست، برخی از آنها با درد کم و برخی دیگر با دردهای غیرقابل تحملی همراه هستند. بواسیرها در هر مرحله ای نیاز به کمک پزشکی دارند تا به مرحله پیشرفته کشیده نشوند.

امروزه از روش‌های لیزری برای درمان مراحل مختلف بواسیر استفاده می کنند که ۸۵ درصد بیماران بواسیر در کمتر از پنج دقیقه درمان می شوند و به سر زندگی خود برمی گردند. درمان بواسیر با لیزر شامل هیچ گونه برش یا برداشتن بافت نیست، بلکه فقط با استفاده از سطح لیزر یا سوزاندن همراه است. برای درک چگونگی درمان بواسیر با لیزر  بهتر است بدانید که بهترین پیشرفتی است که در درمان بواسیر در دهه گذشته رخ داده است. آسان، بدون درد، سریع و بسیار موثر با نتایج دایمی است، همه بیماران می‌ توانند در همان روز درمان بواسیر به کار و فعالیت‌ های روزمره عادی خود بازگردند.

کلینیک سامان مرکز بزرگ درمان بواسیر با لیزر در تهران

۱۵ درصد بیماران مبتلا به بواسیر از زمان مراجعه به کلینیک یا پزشک متخصص نیاز به برداشتن بواسیر با لیزر دارند. پس از درمان بیمار، پرستار چند دستورالعمل ساده را به بیمار می دهد و یک نسخه برای چند دارو و یک قرار ملاقات پس از آن را تنظیم می کند.

درمان بیماری بواسیر خارجی با لیزر

یکی از بواسیرها، بواسیر خارجی است که بخشی از بواسیر توسط پوست مقعد پوشانده می‌ شود، در حالی که در بواسیر داخلی مخاط در درون مقعد ایجاد می شود. در بواسیر خارجی این مخاط به خارج از کانال مقعد کشیده می شوند و می‌ توانند در اندازه های متفاوت ظاهر شوند. برخی از آنها به قدری بزرگ هستند که کاملا دور مقعد را احاطه می‌ کنند. آنها پس از بارداری رایج هستند و نیاز به درمان لیزری دارند. زیرا آنها یک تحریک‌ کننده مداوم هستند و باعث خارش و سختی در پاکسازی ناحیه مقعد می‌ شوند. گذشته از آنها، آنها حالتی ناخوشایند و خجالت‌ آور دارند. ​

درمان بواسیر با لیزر
عوارض درمان بواسیر با لیزر

روش درمان بواسیر با لیزر

پرتو لیزر با عبور جریان الکتریکی قوی از یک لوله آب‌ بندی شده حاوی یکی از چندین گازها ایجاد می‌ شود. در لیزر از دی‌ اکسید کربن ( CO۲ ) استفاده می‌ شود. جریان الکتریکی، دی‌ اکسید کربن را به واکنش در می آورد تا یک پرتو باریک نور تولید کند. برای اینکه جراح بتواند پرتو لیزر را مشاهده کند: اشعه لیزر از یک سری آینه عبور می‌ کند که جراح از آن استفاده می‌ کند.

دلیل استفاده از لیزر دی‌ اکسید کربن این است که گازهای مختلف پرتوهای مختلفی را با خواص متفاوت تولید می‌ کنند. این لیزر از دو محیط استفاده می‌ کند، یک اشعه باریک برای برش و یک اشعه واید برای تبخیر بواسیر.

نحوه انجام کار:

در حالت برش، آب‌ بندی اشعه و coagulates باعث تقسیم بافت‌ ها می شود، که بسیار ملایم‌ تر از قیچی جراحی است، و پرتو تنها به بخش کوچکی از بافت نفوذ می‌ کند، به این ترتیب به ساختارهای زیرین آسیبی نمی رسد. در حالت بخار شدن (تبخیر)، پرتو لیزر به سادگی بواسیر را بخار می‌ کند و یک اسکار و زخم خشک کوچک را به جا می گذارد. این کار با قیچی جراحی انجام نمی‌ شود. به همین دلیل بواسیر می‌ تواند با لیزر، به طور کامل و با آسیب بافت کم‌ تر درمان شود. ​

عوارض درمان بواسیر با لیزر

عوارض درمان بواسیر با لیزر به صورت دقیق شناخته شده نیست.

مزایای درمان بواسیر به روش لیزری

• در اغلب موارد در ۱۰ دقیقه یا کم‌ تر درمان کامل می‌ شود و بیمار بلافاصله پس از درمان بواسیر می تواند مرخص شود.
  • در کلینیک یا در بیمارستان برای بیهوشی از بی‌ حسی موضعی ساده با آرام‌ بخشی ملایم استفاده می شود و این مورد نیز عارضه ای به دنبال ندارد.
  • هیچ دردی در طول بهبودی پس از درمان بواسیر با لیزر وجود ندارد، بعد از درمان لیزر بر روی افرادی که بواسیر آنها به مرحله پیشرفته بواسیر رسیده است ممکن است درد خفیفی در مدت حرکت روده احساس شود.
  • شیوع عوارض درمان بواسیر با لیزر بعد از عمل (عفونت، خونریزی، تنگی، بی‌اختیاری رکتال) کمتر از جراحی معمولی است.
  •  هیچ بخیه و پانسمانی استفاده نمی‌ شود و هیچ نوع ماده دردناک سنتی برای بعد از جراحی استفاده نمی‌ شود.
  • لیزر تمام عصب‌ های ناحیه موردنظر را به صورت کامل می سوزاند، بنابراین هیچ دردی در محل درمان احساس نمی شود.

کلینیک سامان مرکز بزرگ درمان بواسیر با لیزر در تهران

فیلم درمان بواسیر با لیزر

فیلم درمان بواسیر با لیزر در اینجا گذاشته می شود. شما در این فیلم ها می توانید به صورت تصویری با نحوه درمان انواع بواسیر با لیزر آشنا شوید.

امکانات کلینیک درمان بواسیر با لیزر

کلینیک درمان بواسیر با لیزر دارای همه امکانات تخصصی برای درمان با این روش است. شما در کلینیک سامان می توانید بهترین درمان و تسکین بواسیر را با بهترین متخصصان این کار پیدا کنید. متخصصانی که برای سالها در این زمینه تخصص و مهارت دارند. از امکانات یک کلینیکی که درمان بواسیر انجام می دهد می توان به داشتن دستگاه پیشرفته و گران قیمت لیزر,دکتر مجرب, کادر پزشکی کارکشته و… اشاره کرد.

آیا بواسیر با لیزر درمان می شود؟

بله بواسیر کاملا با لیزر درمان می شود و هیچ درد و عارضه ای ندارد.

چرا لیزر:

• در عرض چند دقیقه با بی‌ حسی موضعی و بدون درد درمان می‌ شود.
  • هیچ بخیه سفت و محکمی در کار نیست و بعد از عمل نیز از این بابت ناحیه درمان شده دردی را احساس نمی کند.
  • بهبودی در این روش بسیار سریعتر است و نسبت به درمان جراحی عوارض کمی دارد.
  • بیمار مجبور به بستری شدن نیست و بلافاصله بعد از درمان می تواند به سر کار و فعالیت های روزمره عادی خود برگردد.

متاسفانه بسیاری از بیماران (و حتی بسیاری از پزشکان) با پیشرفت‌ های مهم درمان بواسیر آشنا نیستند، به همین خاطر بسیاری از آنها ترس و دردهای بعد از درمان با لیزر را به بیمار القا می کنند. شما باید با یک متخصص در این باره مشورت کنید تا از نتیجه ای درمان خود شگفت زنده شوید.

هزینه درمان بواسیر با لیزر

برای درمان بواسیر با لیزر نمی توان هزینه معین و مشخصی را اعلام کرد، دکتر و پزشک متخصص بیمارهای مقعدی نوع بواسیر را بررسی و معاینه می کند و بر اساس میزان رشد و وضعیت بیماری هزینه درمان بواسیر با لیزر را تعیین می کند.

مسئله خیلی مهم در باره هزینه فقط مبلغ پرداختی نیست و شامل عوامل زیادی است که این عوامل هزینه واقعی درمان را مشخص می کند. این عوامل را می توان به صورت زیر بیان کرد.

1.  صرفه جویی در وقت و زمان بیمار در جراحی با لیزر در اولویت است و بیمار بر عكس جراحی سنتی مجبور نیست پروسه های عجیب و غریب بیمارستانی را طی کند. درباره لیزر هیچ کدام از پروسه های جراحی سنتی وجود ندارد و وقت و هزینه ای از این بابت از بیمار گرفته نمی شود. بعد از درمان نیز بیمار مجبور به بستری شدن و استراحت در منزل نیز نیست. این عامل می تواند هزینه درمانی را نسبت به جراحی سنتی در مرحله کمتری قرار بدهد.
  2.  كمتر بودن درد و خونریزی مقعدی در عمل با لیزر در مقایسه با روش جراحی سنتی عامل دیگری است که بر روی هزینه درمان بواسیر با لیزر نیز تاثیر می گذارد.
  3.  در جراحی سنتی نیاز به بیهوشی عمومی یا نخاعی است که این مورد و هزینه های آن نیز در روش درمان با لیزر حذف می شود.

بیماران به خاطر داشته باشند:

در بسیاری از بیمارها تا هنگامی که بیمار معاینه نشود نمی توان بیماری را به صورت درست تشخیص داد و روش درمانی موثری را برای آن تجویز نمود. بنابراین از قبل نمی توان درباره هزینه درمانی بواسیر با لیزر اظهار نظر قاطعی کرد. زیرا در برخی موافع علائم بیماری در افراد مختلف متفاوت است و هر بیماری نیاز به درمان خاصی دارد که بنابر آن هزینه درمانی نیز محاسبه می شود.

درمان بواسیر با لیزر بهتر است یا جراحی؟

مسلما درمان بواسیر با لیزر بهتر است. زیرا این روش درمانی بواسیر به صورت سرپایی در کلینیک یا مطب پزشک و با کمک بی حسی موضعی انجام می شود و نیازی به بیهوشی عمومی ندارد.

بیمار بعد از درمان نیازی به بستری شدن و استراحت مطلق ندارد و بیمار می تواند بلافاصله بعد از درمان می تواند به سر کار و فعالیت های روزمره عادی خود برگردد. این روش درمانی بدون درد و خونریزی بوده و نیاز به پانسمان یا همان تامپون ندارد. این روش درمانی در کمتر از یک ساعت انجام می شود.

منابع و رفرنس برای مطالعه بیشتر:
  1. The hemorrhoid laser procedure technique vs rubber band ligation: a randomized trial comparing 2 mini-invasive treatments for second- and third-deg… – PubMed – NCBI
  2. Laser Hemorrhoids Treatment Doctor NYC
  3. Hemorrhoidectomy

Review Date
Reviewed Item
کلینیک سامان
Author Rating
41star1star1star1stargray

پیام بگذارید

(10 دیدگاه)

• Elnaz

سلام و دستتون بابت مطالب خوبتون درد نکنه. یک سوالی داشتم خوشحال میشم راهنمایی ام کنید.
    من باردار هستم و در این مدت به بواسیر خارجی درجه 4 مبتلا شدم . اطراف مقعدم با گوشت اضافی پر شده. پیش جراح عمومی رفتم گفت باید جراحی بشه و با لیزر درست نمیشه. گفتند که برش با لیزر هم همون عمل جراحیه. میشه بگید نظر شما چیه؟ سه ماه تا زایمانم مونده. آیا جراحی درد زیادی داره و برای بچه ام مشکلی ایجاد نمیشه؟ دوره نقاهت بعد از جراجی چقدره؟ اگر با لیزر میشه درمانش کرد دوره نقاهت اون چقدره؟ با توجه به وضعیتم میشه سرپایی درمان بشم؟ لطفا راهنماییم کنید. تشکر.

• Afshin Khani

سلام خانم دکتر. یک سوالی داشتم ممنون میشم جواب بدهید. به تازگی عمل بواسیر با لیزر انجام دادم اما در هنگام اجابت مزاج از مقعدم قطره های خون میاد. این قطره های خونی تا چند هفته ادامه خواهد داشت و درست از چه زمانی می تونم از دست بواسیر خلاص بشم؟ متشکرم

• رضا

سلام. آیا درسته که اگر به جای عمل جراحی از لیزر برای درمان بیماری بواسیر استفاده شود هیچ گونه دردی ندارد؟ آیا درمان بواسیر با لیزر بافت بدن را می سوزاند؟ و این سوزاندن درد بیشتری نسبت به عمل جراحی دارد؟

• عباسی

سلام حدود سه ماه پيش عمل بواسیر با ليزر انجام دادم اما هنوز زخم عمل به صورت كامل خوب نشده، دردی ندارم اما بعضی وقت ها خیلی خیلی کم خونریزی بر روی مدفوعم دیده میشه. می خواستم بدونم از نظر شما دليل اينكه به طور كامل زخم عملم خوب نشده چیه؟ در ضمن دو دوره هم قرص آناهيل استفاده كردم. لطفا كمكم كنيد تشکر

• Mitra Bah

سلام من هم بواسیر دارم در موقع اجابت مزاج درد و خونريزی دارم. همینطور یک زائده گوشتی هم در ناحيه مقعد به وجود آمده، ميخواستم بدونم آيا با ليزر بواسیرم به طور كامل درمان ميشه؟؟ هزينه درمان تقریبا چقدره؟ لطفا جواب بدین. ممنون

• محمد

سلام عمل بواسیر با لیزر عوارضی هم دارد؟ امکان برگشت بواسیر با عمل لیزر هست؟ شما خودتان عمل می کنید؟

• فرزانه

سلام خسته نباشید من فروردین ماه عمل بواسیر با لیزر انجام دادم، بعد از عمل همه چی‌ خوب بود و مشکلی‌ نداشتم، در ضمن من باردار هستم و در هفتهٔ 33 بارداریم، الان دوباره بواسیرم برگشته اما خونریزی ندارم فقط درد داره. می‌خواستم بدانم برای سپری کردن این چند هفته بارداری چیکار باید بکنم. از طرفی هم می خوام زایمانم طبیعی باشد اما میترسم زایمان با فشاری که می آره مشکل را بیشتر کنه چون پزشکم میگه بچه درشته، ممنون اگه منو راهنمائی کنید.

• Ahmad

سلام در مورد عمل لیزر برای بواسیر می خواستم بدونم احتمال عود و برگشت بیماری وجود دارد؟ احتمال عود را زیاد می کند یا نه؟ اگر نه آیا درد و عوارض خاصی داره؟ و شیوه عمل لیزر چطوره؟

• Hadi M

بعد از عمل بواسیر با لیزر چند هفته قطره های خون بعد از دقع مدفوع از مقعدم می آید؟ لطفا در صورت امکان پاسخ دهید ممنونم

• یلدا

سلام. آیا شما گوشت اضافی مقعد رو هم با لیزر برمی دارید؟ من هشت ماه پیش عمل بواسیر انجام دادم ولی بعد از عمل گوشت های اضافی در مقعدم شروع به رشد کردند. خود بواسیر از بین رفته اما اینها هستند. میخواستم بدونم ممکنه آنها را لیزر کلا حذف کرد ممنون میشم راهنماییم کنید.

• نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *