مراقبتهای بعد از عمل فیستول مقعدی

خانه » مراقبتهای بعد از عمل فیستول مقعدی

یس از عمل فیستول، پزشک شما ممکن است توصیه کند که مراقبتهای بعد از عمل فیستول مقعدی را جدی بگیرید و ناحیه آسیب‌ دیده را در حمام گرم قرار دهید و از نرم کننده مدفوع یا laxatives را برای یک هفته استفاده کنید. از آنجایی که شما ممکن است پس از جراحی دچار برخی دردها یا ناراحتی ها شوید، پزشک شما قرص‌ های را برای آرام کردن دردتان تجویز می کند. اغلب فیستول‌ ها به درمان جراحی پاسخ مثبت می‌ دهند.

مراقبت های بعد از عمل جراحی فیستول مقعدی

راه رفتن آهسته، خوردن و نوشیدن بلافاصله پس از جراحی فیستول مقعدی و به هوش آمدن بیمار بعد از عمل انجام می شود، همچنین بیمار می تواند در همان روز جراحی یا درمان فیستول با لیزر از بیمارستان مرخص شود.

بعد از عمل فیستول چه باید کرد؟

بعد از عمل جراحی فیستول مقعدی باید مراقبت هایی را انجام دهید، این مراقبت ها خیلی مهم هستند و باید به صورت کامل و درست انجام شوند. توصیه می شود بعد از جراحی تا بهبود نسبی زخم ها، بیمار استراحت کامل کند و به همه سفارش های پزشک خود گوش دهد تا بتواند نتایج خوبی را بعد از جراحی به دست بیاورد.

استفاده از دارو: بعد از جراحی فیستول مقعدی داروهایی توسط جراح تجویز می شود. داروهای تجویز شده باید در زمان مشخص شده بطور کامل مصرف شوند. احساس درد بعد از جراحی فیستول مقعد طبیعی است، داروهایی ضد درد توسط جراح تجویز می شود که با دوز و فاصله زمانی تعیین شده باید مصرفشوند.

ممکن است در برخی از افراد بعد از جراحی آنتی بیوتیک برای بیمار تجویز شود، بیماران نسبت به آن نباید بی توجه باشند و در زمان تعیین شده باید مصرف این دارو صورت گیرد. تجویز این دارو بیشتر در افرادی که مبتلا به دیابت یا اختلالات ایمنی هستند صورت می گیرد.

در افرادی که علائمی از تب یا عفونت ندارند نیازی به تجویز آنتی بیوتیک نیست. کلا داروهای که به وسیله جراح بعد از جراحی برای تسکین درد و پیشگیری از ایجاد عفونت تجویز می شود باید در زمان های تعیین شده مصرف شوند.

تعویض پانسمان: برای تعویض پانسمان زخم توصیه می شود در بیمارستان آموزش های لازم به بیمار داده شود، برای پیشگیری از ایجاد عفونت تعویض پانسمان خیلی مهم است، هر چند روز یک باز تعویض پانسمان زخم ضروری است. برای تعویض پانسمان زخم حتما از یک فرد دیگر کمک بگیرید، رعایت نکته های بهداشتی در زمان تعویض پانسمان خیلی مهم است. نگرانی در باره ترمیم زخم ها نداشته باشید چون زخم محل جراحی شده به مرور زمان و طی شش هفته بهبود می یابد.

مراقبتهای بعد از عمل فیستول مقعدی

رعایت رژیم غذایی: برای پیشگیری از ایجاد عفونت بعد از جراحی بیمار باید رژیم غذایی خود را مراعات کند، سفارش می شود از غذاهای پرفیبر و ملین بیماران استفاده کنید و با مصرف این مواد غذایی احتمال ایجاد یبوست خیلی کمتر می شود.

حمام کردن: بعد از انجام جراحی فیستول مقعد سه بار در روز به مدت 15 دقیقه حمام نشسته آب گرم برای بیماران توصیه می شود. انجام این کار به سرعت بهبود زخم ها کمک زیادی می کند.

جلوگیری از نشستن روی زخم: تا جایی که ممکن است برای پیشگیری از وارد شدن فشار به زخم از نشستن به روی زخم اجتناب کنید و در زمان نشستن از بالش های نرم استفاده کنید، توصیه می شود در زمان خوابیدن به پهلو یا شکم بخوابید تا فشاری به روی زخم ها وارد نشود.

برای بررسی روند بهبودی در زمان تعیین شده به پزشک معالج خود مراجعه کنید. البته اگر بعد از جراحی با مشکل یا علائم خاصی روبه رو شدید حتما پزشک معالج خود را مطلع کنید.

عوارض جراحی فیستول

عوارض احتمالی زیر ممکن است بعد از عمل جراحی فیستول ایجاد شوند:

• خونریزی مقعدی غیر طبیعی و شدید
  • احساس درد شدید و ترشحات غیر طبیعی
  • تورم بیش از اندازه (ورم مقعدی)
  • حرارت بالای بدن (بالاتر از 38 درجه)
  • احساس تهوع شدید
  • مشکل در موقع دفع ادرار
  • عفونت

با دیدن هر یک از نشانه های بالا به پزشک خود مراجعه کنید. زیرا احتمال دارد هر یک از این نشانه ها علامت یک بیماری دیگر باشد.

2018-07-27T05:55:43+00:00