تهران, نیاوران,چهارراه مقدسی ( مژده ),پلاک 429,طبقه 5, واحد 14

اگر مطلب خوب بود رای بدید
Our Read­er Score
[Total: 10 Aver­age: 2.7]

جوش (furun­cles)  توده متورم دردآوری است که در پوست ظاهر می شود. چرک در جوش ها انباشته می شود. آنها در عمل در همه موردهای عفونتی یا باکتریایی (استافيلوکوکوس اورئوس)، به طور خاص ایجاد می شود. معمولا ریشه باقیمانده بر روی سطح پوست هیچ ضرری ندارد ولی بسیاری از مردم با این ریشه ها باکتری های آلوده ای را حمل می کنند که در صورت مبتلا شدن به بیماری می تواند باعث مشکلاتی برای خود آنها و دیگران شود.

جوش مقعدی چیست؟؟

جوش (furun­cles) توده متورم دردآوری است که در پوست ظاهر می شود. چرک در جوش ها انباشته می شود. آنها در عمل در همه موردهای عفونتی یا باکتریایی (استافيلوکوکوس اورئوس)، به طور خاص ایجاد می شود. معمولا ریشه باقیمانده بر روی سطح پوست هیچ ضرری ندارد ولی بسیاری از مردم با این ریشه ها باکتری های آلوده ای را حمل می کنند که در صورت مبتلا شدن به بیماری می تواند باعث مشکلاتی برای خود آنها و دیگران شود.

کارهای زیادی برای مراقبت و جلوگیری از جوش انجام داد ولی برای چرک جوش مقعدی نیاز به درمان است. حذف مايع آلوده با کمک متخصص مراقبت بهداشتی بهتر و با دقت بیشتر انجام می شود و احتمال آلودگی ها را کمتر می کند.

گاهی اوقات آنتی بیوتیک می تواند به عنوان گزینه درمان جوش مقعدی توصیه شود. اگر شما جوش مقعدی را درمان نکنید، ممکن است بزرگ تر و یا تکثیر شود. در موارد نادر جوش عفونی وارد جریان خون بیمار شده و بیماری وی را تشدید می کند.

گاهی بیماران به شقاق مقعدی که دارای علائمی همچون درد یا سوزش در حین یا در بعد از دفع مدفوع است، و گاهی به فیستول مقعدی که دارای ترشح خون آبه ای و گاهی چرکی و دردناک است، جوش مقعدی می گویند لذا جهت تشخیص و درمان آن، یک معاینه دقیق الزامی است.

خارش مقعد، که در پزشکی به Pru­ri­tus ani معروف می‌باشد، یک مشکل شایع است که زنان و مردان را تحت تاثیر قرار می‌دهد؛ اگرچه در مردان شایع‌ تر است. این عارضه می‌ تواند در هر سنی رخ دهد، اما به نظر می‌رسد در سنین بین 30 و 50 سالگی شایع‌ تر است. خارش مقعد می‌تواند با توجه به مسائل پزشکی داخلی یا پوستی باشد. علل مرتبط با پوست شامل موارد زیر است:

• درماتیت آتوپیک
  • پسوریازیس
  • اصطکاک بیش از حد در ناحیه مقعد
  • عرق زیاد و رطوبت اطراف مقعد
  • قرار گرفتن در معرض عطرهای شیمیایی و رنگ
  • پاک نمودن نامناسب پس از اجابت مزاج

برخی علل پزشکی عبارتند از:

• آلرژی غذایی،
  • شقاق مقعدی (ایجاد شکاف در ناحیه رکتوم مقعد)،
  • تومورهای مقعد،
  • اسهال،
  • یبوست،
  • بی اختیاری مدفوع و بواسیر،
  • عفونت انگلی، مقاربتی و قارچی.

جوش مقعدی کودکان

جوش پوشک: التهاب و قرمزی پوست در نواحی در تماس با پوشک که ممکن است گاهی حتی کمی متورم باشد. این جوش ها ممکن است صاف یا برآمده باشد. این عارضه در کودکان زیر یک سال شایع‌ تر است.

جوش پوشک (مخمری): جوش‌ های قرمز بر آمده در ناحیه پوشک که ممکن است شامل برآمدگی‌های چرکین باشند. این التهاب گاهی در چین‌های بدن کودک وخیم‌ تر است. این حالت بیشتر از دو روز طول می‌کشد و با کرم یا پودر درمان نمی‌شود. در کودکانی که به تازگی آنتی بیوتیک مصرف کرده‌اند، بیشتر شایع است.

حلقه آلرژیک: واکنش های حساسیت زا معمولا کمتر باعث قرمزی و حساسیت پوستی می شوند. این نواحی اغلب به صورت نواحی کوچک و قرمز رنگ هستند. همچنین مصرف بعضی غذاها می تواند در بچه ها حساسیت ایجاد کند. مخصوصا غذاهای اسیدی مانند مرکبات و گوجه فرنگی که باعث به وجود آمدن یک حلقه قرمز اطراف مقعد بچه می شود.

درمان جوش مقعدی

آکنه و جوش مهم نیست در کجای بدن شما ظاهر شود و متاسفانه مقعد از جوش‌ های قرمز رنگ آزار دهنده مصون نیست. آکنه مقعد و آکنه صورت، هر دو در علت و نحوه درمان، کمی متفاوت هستند.

آکنه و جوش مقعدی روی باسن به خاطر فولیکولیت شکل می‌ گیرد، فولیکولیت معمولا زمانی ایجاد می‌ شود که استافیلوکوکوس اوریوس، یا باکتری استاف، یک سطح مقعد را آلوده می‌ کند.

معمولا باکتری‌ های استافیلوکوک بدون ایجاد مشکل در پوست شما زندگی می‌ کنند، اما وقتی به داخل پوست وارد می‌ شوند، منجر به عفونت می‌ شود. اگر عفونت بدتر شود می‌ تواند منجر به جوش خوردن شود که می‌ تواند دردناک باشد.

فولیکولیت بسیار شبیه به آکنه معمولی است. در بالای پوست مقعد لکه‌ های قرمزی ایجاد می شود که پر از چرک است و می‌ تواند خارش و ناراحتی داشته باشد. در اغلب موارد آن‌ ها با مراقبت منظم خانگی درمان می‌ شود.

گزینه های درمان جوش مقعدی مختلف است. جوش درست قبل از ترخیص عفونت تخلیه می شود. جوش مقعدی در اکثر اوقات به خودی خود ناپدید می شوند، در خانه شما می توانید محل جوش زده را بشویید و با استفاده از داروهای ویژه ضدجوش مراقبت های لازم را برای بهبودی خودتان انجام دهید. مصرف خوراکی آنتی بیوتیک ها نیز به عنوان درمان جوش گاهی تجویز می شوند.

در صورتی که شما جوش مقعدی دارید، دکتر برای درمان آنتی بیوتیک به شما توصیه خواهد کرد. در جوش مقعدی درمان آنتی بیوتیک دهان برای 10 یا 14 روز دنبال خواهد شد.

درمان جوش مقعدی نوزاد

یکی از مشکلات ممکن است به دلیل چیزهایی باشد که استفاده می کنید مثلا استفاده از دستمال مرطوب می تواند مشکل ایجاد کرده و باعث این دانه های قرمز اطراف مقعد فرزندتان شود.

اما اگر که از دستمال مرطوب استفاده نمی کنید حتما باید از مصرف یکسری مواد غذایی بپرهیزید، موادی مثل شیر گاو یا شیر پاستوریزه و نیز موادی که شیر در آن ها استفاده شده است. اگر هم از شیر و محصولات شیری استفاده نمی کنید باید بر اساس تغذیه ای که شما دارید رژیم غذایی مناسبی داده شود.

به شما توصیه می کنم از خوردن نوشابه و شیر خودداری کنید. اگر عامل آن حساسیت بیرونی باشد، با مصرف دارو زیر نظر پزشک قابل درمان است اما با توجه به این که مشکل در حال برگشتن است باید زمینه برای خوب شدن ایجاد شود. یعنی با تشخیص درست عامل ایجاد کننده و حذف آن از بروز این دانه ها پیشگیری کنیم.

بهترین کار در حال حاضر، غیر از این که او را باز می گذارید، استفاده نکردن شما از دستمال مرطوب و شیمیایی برای نوزادتان است. شاید نوزادتان به قارچ پوستی مبتلا شده است یا حساسیت به شیر و پروتئین گاوی دارد که باید بررسی شود.

اگر فرزندتان از شیر مادر می خورد باید مواد غذایی که مادر بچه مصرف می کند را تحت نظر گرفت و گفته شود او مجاز به خوردن چه چیزهایی است. برای استفاده از پماد هم نوزاد شما باید ابتدا از نزدیک معاینه شود و سپس پماد مناسب تجویز شود.

درمان خانگی جوش مقعدی

اگر پوست اطراف مقعد شما به جوش مقعدی آلوده شده است، آنتی بیوتیک برای حذف عفونت باکتریایی لازم است. اما در برخی از مواقع به آنها نیازی ندارید. در واقع، آنتی بیوتیک ها به سختی می توانند به سطح آبسه و جوش مقعدی نفوذ کنند و اگر خشک شده باشند اثری بر روی جوش مقعدی نخواهند گذاشت.

شما می توانید درمان طبیعی جوش, ورم مقعدی و درد جوش را با اسپری BoilX هومیوپاتی امتحان کنید. فقط زدن دو مرتبه اسپری به زیر زبان سه بار در روز می تواند به کاهش علائم جوش شما کمک کند.

Rat­ingHealth­care Prod­uct BoilX نیز درمان طبیعی جوش با ترکیب پیچیده ای از ترکیبات گیاهی است که برای تسکین علائم جوش مقعدی مفید است.

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)